ΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η καλλιτεχνική δραστηριότητα, η συνεργασία στον χώρο των οπτικοακουστικών μέσων και οι σύγχρονες μουσικές τάσεις αποτελούν σημαντικά πλεονεκτήματα για την επιρροή μας στην Ελλάδα μια και συμβάλλουν καθοριστικά στην ανανέωση της εικόνας μας σε ένα κοινό νεαρότερων ηλικιών, εκφράζουν με σαφή τρόπο την πολιτιστική ποικιλομορφία και εντάσσονται στα πλαίσια ισχυρών επαγγελματικών σχέσεων μεταξύ εταίρων.


Και είναι αυτοί οι εταίροι μας που αναζητούν πάντοτε τη Γαλλία και τη γαλλοφωνία, τροφοδοτώντας την ουσία της πολιτισμικής σχέσης ανάμεσα στη Γαλλία και την Ελλάδα, είτε πρόκειται για μεγαλόπνοα σχέδια (Μουσείο του Λούβρου, Μουσείο Petit Palais, Mουσείο Bourdelle/Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Rodin/Ίδρυμα Θεοχαράκη, κ. ά.) είτε για τα προγράμματα των σημαντικών ιδρυμάτων (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Εθνική Λυρική Σκηνή) και των φεστιβάλ (Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας).


Επομένως, είναι πολύ σημαντικό για τη θέση μας να συνεργαζόμαστε σε αυτές τις εκδηλώσεις έτσι ώστε να αναδεικνύεται η συμβολή της Γαλλίας και να εξασφαλίζεται στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό η προβολή της.


Προχωρώντας παραπέρα, είναι απαραίτητη η ανάπτυξη μιας δράσης που βασίζεται περισσότερο στις πρωτοβουλίες μας, εκφράζεται μέσα από ορισμένες εκδηλώσεις μεγάλου εύρους («Μεσόγειος à la carte», Astérix) και αναδεικνύει σύγχρονους γάλλους αναγνωρισμένους καλλιτέχνες (Yann Arthus-Bertrand, Pierre και Gilles).


Από την άποψη αυτή, το 10ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στην Ελλάδα πέτυχε μέσα στο 2009 μια αξιοθαύμαστη προβολή, τόσο για την ποιότητά του όσο και για την εισπρακτική του επιτυχία (25.000 εισιτήρια), γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντιστοιχία με την προτεραιότητα που έχει θέσει το γαλλικό Υπουργείο Εξωτερικών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων ως προς την προώθηση των πολιτιστικών βιομηχανιών.

Η απήχηση αυτών των εκδηλώσεων οφείλεται εξίσου στο έργο που η θέση μας απαιτεί να αναπτύσσουμε, υποδεχόμενοι στους χώρους μας νέα ταλέντα και συνεργαζόμενοι με επαγγελματίες από διάφορους τομείς.


Αυτή η δυναμική προς τα έξω θα πρέπει να συνοδεύεται και από υψηλές απαιτήσεις στο εσωτερικό μας: να εδραιώσουμε την αυτοχρηματοδότηση του Γαλλικού Ινστιτούτου, να αναπτύξουμε την ικανότητά του να υποδέχεται το κοινό, να το αναδείξουμε ως έναν ευρύ χώρο παροχής πολλαπλών υπηρεσιών, να το κάνουμε περισσότερο ελκυστικό.